YLEISET OSTOEHDOT

Lataa ostoehdot

YLEISTÄ

Nämä ehdot koskevat kaikkia tilauksia jotka asiakas tekee Nilson Group AB:n Suomen yhtiön (yritystunnus 1739090-6) FEETFIRST -verkkokaupan (”Sivusto”) kautta. Käyttämällä ja/tai tekemällä tilauksen Sivuston kautta, hyväksyt ehdot tässä asiakirjassa (”Ehdot”) sekä hyväksyt ja vahvistat, että olet tutustunut ja suostunut tietosuojakäytäntömme mukaiseen henkilötietojen käsittelyynä ja evästeiden käyttöön. Tietosuojakäytäntömme on olennainen osa näitä Ehtoja. Yksityiskohtaiset yhteystiedot sekä muuta tietoa meistä löytyy Sivustolta. Tehdäksesi ostoksia verkkokaupassamme sinun täytyy olla yli 18-vuotias, etkä saa olla holhouksen alainen. Toimitamme verkkokaupasta ostettuja tuotteita vain Ruotsiin, Norjaan tai Suomeen. Pidätämme oikeuden yksittäistapauksissa evätä tai muuttaa tilaustasi (esimerkiksi jos annat virheelliset henkilötiedot). Pidätämme oikeuden lopettaa myynnin sekä oikeuden mahdollisiin kuva- ja kirjoitusvirheisiin Sivustolla. Näitä Ehtoja voidaan muuttaa. Se versio Ehdoista, joka koskee sinun tilaustasi, on se versio, joka on saatavilla Sivustolla, kun teet tilauksesi.

SOPIMUS

Kun suoritat tilauksen Sivustolla, ostosopimus syntyy vasta kun olet saanut meiltä tilausvahvistuksen sähköpostitse. Kehotamme sinua säilyttämään tilausvahvistuksen asiakaspalvelumme mahdollisia yhteydenottoja varten. Sinulla on mahdollisuus peruuttaa tilauksesi siihen asti, kunnes olemme vahvistaneet tilauksen.

ASIAKASTIEDOT jne.

Kun suoritat tilauksen Sivustolla, sinua pyydetään antamaan tiettyjä henkilötietoja. Vahvistat, että täyttämäsi tiedot ovat oikeita ja täydellisiä, ja olet vastuussa väärin täytetyistä tiedoista. Saat lisätietoa henkilötietojen käsittelystä tietosuojakäytännöstämme.

TILAUS JA HINNAT

Tilattaessa Sivuston kautta tilauksen hetkellä ilmoitetut hinnat ovat päteviä huolimatta siitä, että hinta mahdollisesti nousee tai laskee tilaushetken jälkeen. Kaikki sivuston hinnat ilmoitetaan euroissa ja ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron (24%). Hinnat eivät sisällä maksu- tai toimituskustannuksia, vaan nämä ilmoitetaan erikseen. Riippumatta siitä, montako kenkäparia tilaat, maksat vain 6,95 € suuruisen toimituskulun. Lue lisää eri maksutavoista ja löydä sinulle sopivin vaihtoehto täältä. Maksuehtoina pätee, mitä kumppanimme Klarna AB:n sivuilla kulloinkin on julkaistu. Tärkeää! Säilytä aina lahjakorttisi ostoksen jälkeen. Mahdollisen palautuksen yhteydessä summa palautetaan aina lahjakortille, jota olet käyttänyt maksettaessa.

MAKSU

Yhteistyössä Klarnan kanssa tarjoamme maksutapoina laskua, osamaksua, luottokorttimaksua sekä suoramaksua. Klarna Checkout:n täydelliset ehdot löydät tästä. Lasku lähetetään erikseen sähköpostitse, kun tilaus on lähetetty meiltä. Laskun maksuaika on 14 päivää. Lisätietoa ja täydelliset ehdot Klarnan maksutavoista löydät Klarna.com verkkosivuilta tai voit myös ottaa yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun puhelimitse numeroon 09-425 99 771. Verkkokaupan kassalla näet kokonaishinnan sisältäen arvonlisäveron sekä mahdollisen toimitus- /postituskulun. Kassalta löydät myös täydelliset postitus- ja maksuehdot.

TOIMITUS JA KULJETUS

Varastossa olevat tuotteet toimitetaan normaalisti 4-6 työpäivän kuluessa. Jos muuta ei erikseen sovita (esimerkiksi tilauksen yhteydessä tuotteista jotka eivät ole varastossa), toimitus tapahtuu viimeistään 30 työpäivän kuluessa siitä päivästä laskien, jona olemme vahvistaneet tilauksen tilausvahvistuksella. Toimituksen myöhästymistapauksissa ilmoitamme tästä sinulle ja seuraamme edelleen tilausta. Jollei toisin ole sovittu, olet oikeutettu peruuttamaan tilauksen, jos toimitusaika vastoin oletusta ylittäisi 30 työpäivää sinusta riippumattomasta syystä.
Lisätietoa tuotteemme toimituksesta sekä toimituksen ehdoista löydät tästä.

PERUUTUSOIKEUS

Sinulla on aina 14 päivän peruutusoikeus, kun ostat tuotteita Sivustolta. Tämä tarkoittaa sitä, että sinulla on oikeus peruuttaa ostoksesi ilmoittamalla meille tästä 14 päivän kuluessa siitä, kun sinä tai nimeämäsi henkilö on ottanut vastaan tilatun tuotteen (harkinta-aika).

Halutessasi peruuttaa kaupan pyydämme sinua ilmoittamaan siitä meille kirjallisesti harkinta-ajan kuluessa, mielellään käyttämällä paketin mukana tullutta valmiiksi painettua palautuslomaketta, tai lähettämällä sähköpostia asiakaspalveluumme customerservice@feetfirst.fi. Ilmoita nimesi, osoitteesi, tilausnumero, sähköpostiosoite sekä palautuksen syy. Riippumatta siitä, millä tavalla ilmoitat meille halustasi peruuttaa ostoksesi, riittää että lähetät meille ennen harkinta-ajan päättymistä viestin siitä, että haluat käyttää peruutusoikeutta.

Peruutusoikeutta käytettäessä vastaat palautuksen toimituskuluista, sekä tuotteen kunnosta siitä hetkestä, kun olet vastaanottanut tuotteen sekä palautuksen ajan. Tuote tulee palauttaa alkuperäisessä pakkauksessaan, jos olet saanut tällaisen ostoksen yhteydessä (esimerkiksi kenkälaatikko tai kenkälaukku). Alkuperäisen pakkauksen tulee olla alkuperäisessä kunnossa. Tuote on palautettava 14 päivän kuluessa siitä, kun ilmoitit meille, että haluat käyttää peruutusoikeutta.

Kun käytät peruutusoikeutta, tulemme maksamaan takaisin summan, jonka olet maksanut tuotteesta.

Halutessasi palauttaa tuotteen sekä saada täyden korvauksen sinulla on oikeus käsitellä tuotetta ainoastaan siinä määrin kuin on tarpeen määrittääksesi tuotteen ominaisuudet sekä toimivuuden. Sinulla on esimerkiksi oikeus kokeilla ostettuja kenkiä, mutta et saa käyttää niitä ulkona tai sellaisella alustalla, joka kuluttaa kenkää. Mikäli käsittelet kenkiä suuremmassa määrin, meillä on oikeus tehdä vähennys summasta, jonka maksamme takaisin. Hinnan vähennyksen tulisi vastata tapahtunutta arvonlaskua suhteessa tuotteen alkuperäiseen arvoon.

Jos olet valinnut maksutavaksi laskutuksen, on tärkeää, että siirrät laskun eräpäivää eteenpäin. Teet tämän helposti www.klarna.com/fi sivuilla tai soittamalla Klarnan asiakaspalveluun 09-425 99 771.

Kun olemme vastaanottaneet palautuksen, hyvitämme summan siitä tuotteesta / niistä tuotteista jonka/jotka olet palauttanut ja Klarna lähettää sinulle päivitetyn laskun sähköpostitse.

Klarna ottaa sinuun yhteyttä koskien takaisinmaksua, jos toimitus on jo maksettu. Takaisinmaksu tapahtuu viivytyksettä (normaalisti muutaman päivän kuluessa) siitä kun Sivusto on vastaanottanut palautetun tuotteen / palautetut tuotteet.

Tuotteen palauttamisen tapahduttua myymälässämme tarjoamme takaisinmaksuna ainoastaan talletuksen luottokortille tai myymälässämme voimassa olevan kupongin. Meillä ei ole mahdollisuutta hyvittää laskua, mikäli palautus on tapahtunut myymäläämme.

VAIHTO TOISEEN TUOTTEESEEN

Tilattu ja käyttämätön tuote on vaihdettavissa 14 päivän kuluessa siitä, kun tuote on tilaajan noudettavissa jakelupisteestä. Vaihto Sivuston kautta on maksutonta. Kun teet vaihdon, ilmoita palautuslomakkeella mihin tuotteeseen haluat vaihtaa tilatun tuotteen, ja ota mielellään yhteyttä asiakaspalveluun varataksesi haluamasi kengät. Kun otat yhteyttä asiakaspalveluun, saat heti tietää, ovatko haluamasi kengät varastossa, ja voimme nopeasti ja sujuvasti korjata palautuksen, kun olemme vastaanottaneet sen. Asiakaspalveluun saat yhteyttä osoitteella customerservice@feetfirst.fi Vastaamme vaihdossa lähtevän tilauksen toimituskuluista.

Voit myös tehdä vaihdon myymälässämme. Vaihto tehdään samassa myymäläketjussa, josta ostit kenkäsi. Ota kengät, lähetysluettelo ja/tai kuitti mukaan, jotta henkilökunta myymälässä voi auttaa sinua. Vaihto myymälässä on maksutonta.

Jos olet ostanut tuotteen myymälästämme, vaihtoa ei voida tehdä Sivuston kautta.

REKLAMAATIOT

Jos saat viallisen tai väärin toimitetun tuotteen tai jos jokin muu poikkeaa tilauksestasi, ota yhteyttä asiakaspalveluun customerservice@feetfirst.fi heti, kun virhe on havaittu. Kahden kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta tehdyt reklamaatiot katsotaan aina toimitetuksi ajoissa.

Käytä paketin liitteenä olevaa palautuslomaketta reklamaation yhteydessä, ja muista ilmoittaa reklamaation syy. Vastaamme hyväksytyn reklamaation toimituskuluista. Kun reklamaatio on hyväksytty, palautamme sinulle viallisesta tuotteesta suorittamasi maksun.

Voit myös reklamoida tuotteesta myymälässämme. Ota ostamasi kengät ja tilausvahvistus mukaan, jotta henkilökunta voi auttaa sinua. Tuotteen reklamoinnin tapahduttua myymälässämme tarjoamme takaisinmaksuna ainoastaan talletuksen luottokortille tai myymälässämme voimassa olevan kupongin. Meillä ei ole mahdollisuutta hyvittää laskua palautuksen tapahduttua johonkin myymälöistämme.

Jos olet ostanut tuotteen myymälästämme, saadaksesi apua reklamaation kanssa sinun tulee kääntyä sen kenkäketjun puoleen, josta olet ostanut tuotteen. Myymälästä ostettuja tuotteita ei siten voida palauttaa Sivuston kautta.

Jos haluat lähettää valituksen kirjeitse, voit tehdä sen seuraavaan osoitteeseen:

NilsonGroup AB, Kundservice
Box 508
432 19 Varberg
RUOTSI

TOIMITUKSEN VIIVÄSTYMINEN

Myöhästymistapauksissa voit purkaa tilauksen veloituksetta, mikäli et hyväksy uutta ehdotettua toimitusaikaa. Jos olet maksanut ennakkoon ja haluat purkaa kaupan toimituksen viivästymisen vuoksi, palautamme maksun 30 päivän kuluessa.

Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme customerservice@feetfirst.fi, jotta voimme tarkistaa mitä paketille on tapahtunut, jos et ole vastaanottanut ilmoitusta siitä, että pakettisi on noudettavissa toimitusajan, eli 4-6 työpäivän kuluessa.

LÄHETETYN TILAUKSEN TIETOJEN MUUTOS

Tarkista, että nimi ja osoite on merkitty oikein ennen kuin suoritat ostoksen. Nimi on kirjoitettava juuri niin kuin se on merkitty henkilöllisyystodistuksessa. Jos esimerkiksi olet kirjoittanut lempinimesi, Postnordin edustaja ei turvallisuussyistä luovuta pakettia.

Emme muuta mitään jo lähetetyn tilauksen tietoja. Jos pakettia ei tulla notamaan, pakettia säilytetään toimipisteessä 14 päivän ajan.

Ota yhteyttä asiakaspalveluun customerservice@feetfirst.fi ja ilmoita oikea nimesi tai osoitteesi, jos havaitset virheen tilauksessasi. Toimithan näin, jotta voimme merkitä muutoksen tilaukseen ja lähettää paketin uudelleen oikeilla tiedoilla, kun se on tullut meille takaisin lunastamattomana. Lunastamattomasta paketista veloitetaan 15 €, jos pakettia ei lähetetä uudelleen asiakkaalle.

LUNASTAMATTOMAT PAKETIT

Jos et ole noutanut pakettiasi 14 päivän kuluessa, sinulta veloitetaan 15 € korvauksena toimitus- ja yleiskustannuksista.

TIETOTURVA, HENKILÖTIEDOT JA EVÄSTEET

Kaikki tieto, joka koskee sinun tietojasi (nimi, osoite, luottokorttinumero ym.) salataan SSL:n (Secure Socket Layer) avulla. SSL on nykyisin verkossa tapahtuvan salakirjoittamisen standardi ja sitä käyttävät pankit ja verkkokaupat. Saat lisätietoja henkilötietojesi käsittelystä tietosuojakäytännöstämme.

SOVELLETTAVA LAKI JA RIIDAT

Suosittelemme, että käännyt kuluttajariitalautakunnan puoleen, http://www.kuluttajariita.fi Hämeentie 3, PL 306, 00531 HELSINKI, sellaisen reklamaation ja mahdollisen riidan osalta jota emme pysty ratkaisemaan. Noudatamme aina lautakunnan suosituksia.

Voit myös käyttää valituksille tarkoitettua online-foorumia, joka on käytettävissä EU-komission verkkosivuilla: http://www.kuluttajariita.fi. Ehtoja tulkitaan Suomen lain mukaisesti.

;

Käytämme evästeitä antaaksemme parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen.  Jatkamalla palvelujemme käyttämistä hyväksyt tämän. Lisätietoa evästeistä

OK

LIITY JÄSENEKSI, NIIN SAAT 10% ALENNUSTA SEURAAVASTA MYYMÄLÄOSTOKSESTASI.

HYVÄKSY EHDOT.

JÄSENYYSEHDOT

Jäsenyys

Nämä ehdot ovat voimassa sinun ja NilsonGroup AB:n välillä, ja ne koskevat FEETFIRST Friends-jäsenyyttäsi.

FEETFIRST Friendsista vastaa NilsonGroup AB. FEETFIRST Friends -jäsenyys on maksuton. Jäseneksi voi liittyä sellainen henkilö, joka on täyttänyt 16 vuotta ja joka on kirjoilla Suomessa. Jäsenenä rekisteröit kaikki ostoksesi tunnistautumalla kassalla.

Jäsenyys on voimassa kaikissa NilsonGroupin myymälöissä: Din Sko, Jerns, Nilson Shoes, Radical Sports ja Skopunkten sekä feetfirst.fi-verkkokauppa. Itse jäsenyys ja sen tarjoamat edut koskevat vain sinun tai samassa taloudessa asuvien henkilöiden ostoksia. Samassa taloudessa asuvat henkilöt voivat liittyä sinun jäsenyyteesi ja kerätä näin yhteistä bonusta. Pääjäsenyyteen voi liittää enintään kolme jäsentä. Jos haluat liittää lisäjäseniä jäsenyyteesi, ota yhteyttä FEETFIRST-asiakaspalveluun.

Bonus

Kaikki ostokset (poissulkien lahjakorttiostokset) ovat bonusta kerryttäviä. Bonuksen rekisteröimiseksi sinun on ostosten yhteydessä tunnistauduttava myymälässä ja feetfirst.fi-verkkokaupassa. Bonuksen laskeminen alkaa ensimmäisestä ostoksestasi jäsenenä, ja se rekisteröidään sinun jäsentunnuksellesi. Vain sinun itsesi tai samassa taloudessa asuvien henkilöiden ostokset voivat olla bonusta kerryttäviä. Yhteisesti kerätty bonus maksetaan pääjäsenelle. Bonus on 2% kokonaisostosummasta, ja se maksetaan kahdesti vuodessa. Pienin maksettava summa on 2,50 €. Maksusumma määräytyy 2,50 € välein, siis 2,50 €, 5 €, 7,50 € jne. Ei-maksettu bonus säästetään seuraavaan bonuksenjakoon. Voit käyttää ansaitsemasi bonuksen ostaessasi tuotteita NilsonGroupin Suomen-myymälöistä tai feetfirst.fi-verkkokaupasta. Et voi lunastaa bonusta käteisenä rahana. Käyttämätön bonus nollautuu yhden vuoden jälkeen.

Henkilötietojen käsittely

NilsonGroup käsittelee henkilötietoja voimassa olevien lakien mukaisesti, mukaan lukien EU:n tietosuoja-asetus. Henkilötietovastaava on NilsonGroup AB (y-tunnus: 556192-9315), Box 508, SE-432 19 Varberg, Ruotsi.

Jotta voisit liittyä jäseneksi FEETFIRST Friendsiin, sinun on annettava henkilötietosi. Jos et halua antaa henkilötietojasi, et voi liittyä jäseneksi FEETFIRST Friendsiin. Tarvitsemiamme henkilötietoja ovat etu- ja sukunimesi, sähköpostiosoitteesi, puhelinnumerosi, syntymävuotesi, syntymäpäiväsi, postiosoitteesi sekä tiedot ostoksistasi (ts. kassakuitti). Käytämme henkilötietojasi bonuksen hallinnoimiseen, lähettääksemme sinulle mukautettuja jäsentarjouksia, markkina- ja asiakasanalyyseihin sekä siihen, että kykenemme tarjoamaan sinulle kohdennettua markkinointia aiempiin ostoksiisi perustuen.

Pidämme henkilötietosi tallennettuna niin kauan kuin olet FEETFIRST Friends -jäsen.

Saatamme käyttää muiden yritysten apua jäsenyyden hallinnassa ja markkinoinnissa. Nämä yritykset toimivat siis vain apuna, ja me olemme yhä vastuussa henkilötiedoista. Käytämme osoitetietojen päivittämiseen Bisnodea. Henkilötietojasi ei tulla siirtämään EU:n tai EES:n ulkopuolisiin maihin. Pääosa FEETFIRST Friends -viestinnästä tapahtuu sähköpostitse ja tekstiviestein, mutta myös osoitteellisia postilähetyksiä tullaan käyttämään. Jos et halua saada tarjouksia sisältäviä lähetyksiä, voit milloin tahansa ottaa yhteyttä FEETFIRST-asiakaspalveluun.

Sinulla on oikeus pyytää veloituksetta kirjallisena niitä tietoja, jotka me olemme sinusta rekisteröineet. Voit myös milloin tahansa vaatia virheellisiä tietoja oikaistaviksi. Sinulla on myös oikeus pyytää meitä poistamaan meillä olevat, sinua koskevat henkilötiedot ja saada itsellesi kopio näistä tiedoista (ns. tietojen siirrettävyys).

Jos sinulla ei ole perusteita tällaiselle pyynnölle tai jos pyyntö on kohtuuton, esim. jos pyydät otetta tai poistoa kovin usein, voimme joko kieltäytyä pyynnön toteuttamisesta tai periä maksun, joka kattaa pyynnöstä aiheutuvat hallinnolliset kulut.

Lähetä pyyntösi meille käyttäen alla olevia yhteystietoja. Jos olet tyytymätön siihen, miten olemme käsitelleet henkilötietojasi, voit ottaa yhteyttä suoraan meihin. Voit myös tehdä valituksen tietosuojavaltuutetulle. Sellaisissa muita kuin henkilötietojesi käsittelyä koskevissa kiistatilanteissa, joita emme kykene ratkaisemaan, voit käyttää valituksen tekemiseen myös EU-komission verkkosivuilta löytyvää online-lomaketta: http://ec.europa.eu/odr.

Verkkosivustollamme www.feetfirst.fi voit lukea lisää siitä, miten käsittelemme henkilötietoja yksityisyydensuojasääntöjemme mukaisesti. 

Oikeudelliset perusteet henkilötietojen käsittelylle

Jotta meillä olisi oikeus käsitellä sinun henkilötietojasi, meillä on oltava niin kutsuttu oikeudellinen peruste. Me käsittelemme henkilötietojasi, jotta voimme noudattaa sitä sopimusta, joka meillä on kanssasi jäsenenä.

Jäsenyyden lopettaminen

Jäsenyytesi on voimassa toistaiseksi. Voit sanoa jäsenyytesi irti ottamalla yhteyttä FEETFIRST-asiakaspalveluun. Jäsenyys päättyy myös, jos bonusta kerryttäviä ostoja ei ole tehty 36 kuukauden aikana. NilsonGroupilla on oikeus sanoa jäsenyys irti välittömästi väärinkäyttötapauksissa (esim. jos et maksa ostostasi). Jäsenyyden irtisanomisen yhteydessä jäsennumerosi suljetaan ja kaikki rekisteröidyt henkilötiedot poistetaan jäsenrekisteristä. Tämä tapahtuu heti kun kaikki mahdolliset taloudelliset transaktiot on suoritettu. Sinulla ei ole oikeutta rekisteröityyn bonukseen jäsenyyden voimassaolon päättymisen jälkeen. 

Muutokset ehdoissa

Nämä jäsenyysehdot astuvat voimaan 28.9.2017 FEETFIRST Friends -jäsenille. NilsonGroup pidättää itsellään oikeuden jäsenehtojen muuttamiseen. Muutokset astuvat voimaan silloin, kun ne julkaistaan feetfirst-fi-sivustolla, jossa tuoreimmat ehdot aina ovat. NilsonGroup ei vastaa jäsenyysehtojen mukaisten sitoumusten noudattamatta jättämisestä aiheutuvista suorista tai epäsuorista vahingoista, jotka johtuvat NilsonGroupin hallintavallan ulkopuolisista olosuhteista, kuten lainmääräykset, viranomaistoimenpiteet, sotatapahtumat, lakot, kauppasaarrot, työsulut tai vastaavat olosuhteet (ns. force majeure), jos ei laki toisin määrää.

Yhteystiedot

FEETFIRST asiakaspalvelu
Box 508
SE-432 19 Varberg, Ruotsi

friends@feetfirst.fi