VAIHDOT JA PALAUTUKSET

Toivomme että asiakkaana olisit tyytyväinen verkkokaupastamme tilaamiisi tuotteisiin. Sinulla on aina oikeus peruuttaa ostoksesi, jos haluat vaihtaa tai palauttaa tuotteen. Peruutusoikeus on voimassa 14 päivän ajan, kuluttajansuojalain (38/1978) mukaisesti siitä hetkestä lähtien, kun sinä tai nimeämäsi henkilö on vastaanottanut tilaamasi tuotteen. Huomaa, että sinun tulee ilmoittaa meille halustasi peruuttaa ostos 14 päivän kuluessa siitä, kun olet vastaanottanut tilaamasi tuotteen. Takaisinmaksun yhteydessä meillä on oikeus tehdä vähennys mahdollisen arvonalennuksen takia, joka on syntynyt sinun käsiteltyäsi tuotetta. Emme voi hyväksyä palautusta emmekä palauttaa rahojasi, jos tuotetta ei käytön takia voida myydä toiselle asiakkaalle.

Valitettavasti et voi palauttaa tuotetta verkkokaupan kautta, jos olet ostanut sen jostakin myymälästämme. Myymälöistämme ostetut tuotteet on palautettava, vaihdettava tai niistä on tehtävä reklamaatio saman kenkäketjun myymälässä. Jos olet esimerkiksi ostanut tuotteen Nilson Shoes -myymälästä, sinun täytyy palauttaa tuote valinnaiseen Nilson Shoes -myymälään.

Jos olet ostanut kenkiä Skopunktenista ja osallistunut johonkin Skopunktenin tarjoukseen, palautus tai reklamointi voi vaikuttaa tarjoukseen. Jos olet ostanut kolme kenkäparia ja palautat yhden parin, saat sen sijaan osallistua Skopunktenin tarjoukseen ”osta kaksi paria ja saat halvimman parin puoleen hintaan”. Jos palautat kaksi paria kolmesta parista tai yhden parin kahdesta parista, maksat täyden hinnan, sekä laskun ja mahdolliset toimituskulut siitä kenkäparista, jonka pidät.

ILMAINEN VAIHTO JA PALAUTUS MYYMÄLÄÄN

Meillä voit helposti, sujuvasti ja ilmaiseksi vaihtaa tai palauttaa tuotteen suoraan fyysiseen myymälään. Vaihto tapahtuu samassa kenkäketjussa, josta tuote on ostettu. Palautuksen ja reklamaation yhteydessä valitset itse, mikä myymälä sopii sinulle parhaiten: DinSko, Nilson Shoes tai Skopunkten.

Tämä koskee ainoastaan tuotteita, jotka on ostettu verkkokaupastastamme. Jos olet ostanut tuotteen myymälästämme, sinun on palautettava tuote sen kenkäketjun myymälään, josta ostit tuotteen. Jos olet esimerkiksi ostanut tuotteen Nilson Shoes -myymälästä, sinun on palautettava tuote valinnaiseen Nilson Shoes -myymälään.

Palauttaessasi tuotteen johonkin myymäläämme tarjoamme takaisinmaksuna ainoastaan talletuksen luottokortille tai myymälöissämme voimassa olevan kupongin. Meillä ei ole mahdollisuutta hyvittää laskua palautuksen tapahduttua johonkin myymälöistämme. Klikkaa tästä löytääksesi lähimmän myymälän.

Tärkeää! Jos haluat vaihtaa tuotteen myymälässä tai palauttaa sen sinne, ota tilausvahvistus mukaasi tai näytä se puhelimestasi. Lasku tulee aina maksaa ja olla Klarnan saatavilla viimeistään eräpäivänä riippumatta palautuksesta tai vaihdosta, jos olet valinnut maksutapana laskun. Kun palautus tehdään myymälässä, maksetaan rahat siellä heti takaisin.

VAIHTO JA PALAUTUS VERKKOKAUPAN KAUTTA

Jos olet tehnyt ostoksia verkkokaupassamme, voit tehdä palautuksia ja vaihtoja verkkokaupan kautta.

Halutessasi palauttaa tuotteen sekä saada täyden korvauksen, sinulla on oikeus käsitellä tuotetta ainoastaan siinä määrin kuin on tarpeen määrittääksesi tuotteen ominaisuudet sekä käytettävyyden. Sinulla on esimerkiksi oikeus kokeilla ostettuja kenkiä. Mikäli käsittelet kenkiä suuremmassa määrin kuin on tarpeen, meillä on oikeus tehdä vähennys takaisin maksettavasta summasta. Hinnan vähennyksen tulisi vastata tapahtunutta arvonlaskua suhteessa tuotteen alkuperäiseen arvoon.

On maksutonta vaihtaa tuotteita verkkokauppamme kautta. Erillinen lasku vaihdon erostuksesta joka ylittää alkuperäisen tilauksen summan lähetetään sinulle jälkikäteen, jos esimerkiksi vaihdat kalliimpaan tuotteeseen. Klarna tekee näissä tapauksissa erillisen selvityksen, jonka kopio lähetetään sinulle. Laskun maksuaika on 14 päivää.

Älä tee uutta tilausta verkkokaupassa, jos haluat vaihtaa tuotteita, sillä uuden tilauksen yhteydessä lähetetään uusi lasku. Jos olet hyödyntänyt tarjousta, on tärkeää, ettet tee uutta tilausta, sillä se katsotaan uudeksi ostokseksi. Jotta tarjous olisi vielä voimassa, on vaihto tehtävä asiakaspalvelumme kautta sen jälkeen, kun palautus on saapunut meille.

NÄIN TEET PALAUTUKSEN VERKKOKAUPPAAN

1. Täytä palautuslomake. Ilmoita palautuksen syy ja toivomus mahdollisesta palautuksesta.

2. Ota yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse osoitteeseen customerservice@feetfirst.fi 14 päivän kuluessa siitä, kun vastaanotit tuotteen, ja ilmoita meille, että haluat käyttää peruutusoikeutta. Ilmoita myös, jos haluat reklamoida, tehdä vaihdon tai uuden tilauksen. Ilmoita tilausnumero, tuotenumero sekä koko.

3. Pakkaa tuote yhdessä palautuslomakkeen kanssa alkuperäiseen pakkaukseen (kenkälaatikko tai kenkäpussi). Kenkälaatikon tai -pussin tulee olla ehjä ja hyvässä kunnossa, kun vastaanotamme palautuksen. Käytäthän sitä ulkoista pakkausta, jossa tuote toimitettiin, kun pakkaat tuotteen.

4. Liitä palautusetiketti palautuspakettiin.

5. Palauta palautuspaketti lähimpään postitoimipisteeseen. Säilytä aina palautuskuitti, se on todiste siitä, että olet palauttanut paketin. Et valitettavasti voi jättää palautuspakettia myymäläämme.

6. Kun palautus on käsitelty, saat palautuskuittauksen meiltä. Kun palautus on hyväksytty, maksamme rahasi takaisin. Lue lisää kohdasta ”Takaisinmaksu”.

TÄRKEÄÄ! Jos olet valinnut maksutavaksi laskun, on tärkeää, että siirrät laskun eräpäivää eteenpäin. Teet tämän helposti ottamalla yhteyttä Klarnaan verkkopalvelun kautta osoitteessa https://my.klarna.com/fi/fi/login  tai soittamalla Klarnan asiakaspalvelun numeroon 09-425 99 771.

TAKAISINMAKSU

Klarna siirtää summan tilillesi palautuksen käsittelyn jälkeen, kun maksutavaksi on valittu laskutus, sekä silloin kun sinulle palautetaan rahaa suoritetun vaihdon jälkeen. Suoramaksujen sekä luottokortilla maksamisen osalta Klarna palauttaa rahasi mahdollisimman pian, kun olemme hyväksyneet palautuksen, mutta viimeistään 14 päivän kuluessa palautuksen käsittelemisestä.

Summa palautetaan lahjakortille, jos olet maksanut lahjakortilla. Siksi on tärkeää, että säilytät aina lahjakorttisi ostoksen jälkeen.

Jos sinulla on ongelmia tai kysymyksiä laskusta, ole hyvä ja ota yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun.

Puhelin: 09-425 99 771.

Voit aina kirjautua sisään ja tarkastella laskujasi sivustolla https://my.klarna.com/fi/fi/login

;

Käytämme evästeitä taataksemme parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen. Jatkamalla palvelujemme käyttämistä hyväksyt tämän. Lue lisää siitä, miten käsittelemme henkilötietoja ja evästeitä.

OK

LIITY JÄSENEKSI, NIIN SAAT 10% ALENNUSTA SEURAAVASTA MYYMÄLÄOSTOKSESTASI.

HYVÄKSY EHDOT.

Jäsenyys

Nämä ehdot ovat voimassa sinun ja NilsonGroup AB:n välillä, ja ne koskevat FEETFIRST Friends-jäsenyyttäsi.

FEETFIRST Friendsista vastaa NilsonGroup AB. FEETFIRST Friends -jäsenyys on maksuton. Jäseneksi voi liittyä sellainen henkilö, joka on täyttänyt 16 vuotta ja joka on kirjoilla Suomessa. Jäsenenä rekisteröit kaikki ostoksesi tunnistautumalla kassalla.

Jäsenyys on voimassa kaikissa NilsonGroupin myymälöissä: Din Sko, Jerns, Nilson Shoes, Radical Sports ja Skopunkten sekä feetfirst.fi-verkkokauppa. Itse jäsenyys ja sen tarjoamat edut koskevat vain sinun tai samassa taloudessa asuvien henkilöiden ostoksia. Samassa taloudessa asuvat henkilöt voivat liittyä sinun jäsenyyteesi ja kerätä näin yhteistä bonusta. Pääjäsenyyteen voi liittää enintään kolme jäsentä. Jos haluat liittää lisäjäseniä jäsenyyteesi, ota yhteyttä FEETFIRST-asiakaspalveluun.

Bonus

Kaikki ostokset (poissulkien lahjakorttiostokset) ovat bonusta kerryttäviä. Bonuksen rekisteröimiseksi sinun on ostosten yhteydessä tunnistauduttava myymälässä ja feetfirst.fi-verkkokaupassa. Bonuksen laskeminen alkaa ensimmäisestä ostoksestasi jäsenenä, ja se rekisteröidään sinun jäsentunnuksellesi. Vain sinun itsesi tai samassa taloudessa asuvien henkilöiden ostokset voivat olla bonusta kerryttäviä. Yhteisesti kerätty bonus maksetaan pääjäsenelle. Bonus on 2% kokonaisostosummasta, ja se maksetaan kahdesti vuodessa. Pienin maksettava summa on 2,50 €. Maksusumma määräytyy 2,50 € välein, siis 2,50 €, 5 €, 7,50 € jne. Ei-maksettu bonus säästetään seuraavaan bonuksenjakoon. Voit käyttää ansaitsemasi bonuksen ostaessasi tuotteita NilsonGroupin Suomen-myymälöistä tai feetfirst.fi-verkkokaupasta. Et voi lunastaa bonusta käteisenä rahana. Käyttämätön bonus nollautuu yhden vuoden jälkeen.

Henkilötietojen käsittely

NilsonGroup käsittelee henkilötietoja voimassa olevien lakien mukaisesti, mukaan lukien EU:n tietosuoja-asetus. Henkilötietovastaava on NilsonGroup AB (y-tunnus: 556192-9315), Box 508, SE-432 19 Varberg, Ruotsi.

Jotta voisit liittyä jäseneksi FEETFIRST Friendsiin, sinun on annettava henkilötietosi. Jos et halua antaa henkilötietojasi, et voi liittyä jäseneksi FEETFIRST Friendsiin. Tarvitsemiamme henkilötietoja ovat etu- ja sukunimesi, sähköpostiosoitteesi, puhelinnumerosi, syntymävuotesi, syntymäpäiväsi, postiosoitteesi sekä tiedot ostoksistasi (ts. kassakuitti). Käytämme henkilötietojasi bonuksen hallinnoimiseen, lähettääksemme sinulle mukautettuja jäsentarjouksia, markkina- ja asiakasanalyyseihin sekä siihen, että kykenemme tarjoamaan sinulle kohdennettua markkinointia aiempiin ostoksiisi perustuen.

Pidämme henkilötietosi tallennettuna niin kauan kuin olet FEETFIRST Friends -jäsen.

Saatamme käyttää muiden yritysten apua jäsenyyden hallinnassa ja markkinoinnissa. Nämä yritykset toimivat siis vain apuna, ja me olemme yhä vastuussa henkilötiedoista. Käytämme osoitetietojen päivittämiseen Bisnodea. Henkilötietojasi ei tulla siirtämään EU:n tai EES:n ulkopuolisiin maihin. Pääosa FEETFIRST Friends -viestinnästä tapahtuu sähköpostitse ja tekstiviestein, mutta myös osoitteellisia postilähetyksiä tullaan käyttämään. Jos et halua saada tarjouksia sisältäviä lähetyksiä, voit milloin tahansa ottaa yhteyttä FEETFIRST-asiakaspalveluun.

Sinulla on oikeus pyytää veloituksetta kirjallisena niitä tietoja, jotka me olemme sinusta rekisteröineet. Voit myös milloin tahansa vaatia virheellisiä tietoja oikaistaviksi. Sinulla on myös oikeus pyytää meitä poistamaan meillä olevat, sinua koskevat henkilötiedot ja saada itsellesi kopio näistä tiedoista (ns. tietojen siirrettävyys).

Jos sinulla ei ole perusteita tällaiselle pyynnölle tai jos pyyntö on kohtuuton, esim. jos pyydät otetta tai poistoa kovin usein, voimme joko kieltäytyä pyynnön toteuttamisesta tai periä maksun, joka kattaa pyynnöstä aiheutuvat hallinnolliset kulut.

Lähetä pyyntösi meille käyttäen alla olevia yhteystietoja. Jos olet tyytymätön siihen, miten olemme käsitelleet henkilötietojasi, voit ottaa yhteyttä suoraan meihin. Voit myös tehdä valituksen tietosuojavaltuutetulle. Sellaisissa muita kuin henkilötietojesi käsittelyä koskevissa kiistatilanteissa, joita emme kykene ratkaisemaan, voit käyttää valituksen tekemiseen myös EU-komission verkkosivuilta löytyvää online-lomaketta: http://ec.europa.eu/odr.

Verkkosivustollamme www.feetfirst.fi voit lukea lisää siitä, miten käsittelemme henkilötietoja yksityisyydensuojasääntöjemme mukaisesti. 

Oikeudelliset perusteet henkilötietojen käsittelylle

Jotta meillä olisi oikeus käsitellä sinun henkilötietojasi, meillä on oltava niin kutsuttu oikeudellinen peruste. Me käsittelemme henkilötietojasi, jotta voimme noudattaa sitä sopimusta, joka meillä on kanssasi jäsenenä.

Jäsenyyden lopettaminen

Jäsenyytesi on voimassa toistaiseksi. Voit sanoa jäsenyytesi irti ottamalla yhteyttä FEETFIRST-asiakaspalveluun. Jäsenyys päättyy myös, jos bonusta kerryttäviä ostoja ei ole tehty 36 kuukauden aikana. NilsonGroupilla on oikeus sanoa jäsenyys irti välittömästi väärinkäyttötapauksissa (esim. jos et maksa ostostasi). Jäsenyyden irtisanomisen yhteydessä jäsennumerosi suljetaan ja kaikki rekisteröidyt henkilötiedot poistetaan jäsenrekisteristä. Tämä tapahtuu heti kun kaikki mahdolliset taloudelliset transaktiot on suoritettu. Sinulla ei ole oikeutta rekisteröityyn bonukseen jäsenyyden voimassaolon päättymisen jälkeen. 

Muutokset ehdoissa

Nämä jäsenyysehdot astuvat voimaan 28.9.2017 FEETFIRST Friends -jäsenille. NilsonGroup pidättää itsellään oikeuden jäsenehtojen muuttamiseen. Muutokset astuvat voimaan silloin, kun ne julkaistaan feetfirst-fi-sivustolla, jossa tuoreimmat ehdot aina ovat. NilsonGroup ei vastaa jäsenyysehtojen mukaisten sitoumusten noudattamatta jättämisestä aiheutuvista suorista tai epäsuorista vahingoista, jotka johtuvat NilsonGroupin hallintavallan ulkopuolisista olosuhteista, kuten lainmääräykset, viranomaistoimenpiteet, sotatapahtumat, lakot, kauppasaarrot, työsulut tai vastaavat olosuhteet (ns. force majeure), jos ei laki toisin määrää.

Yhteystiedot

FEETFIRST asiakaspalvelu
Box 508
SE-432 19 Varberg, Ruotsi

friends@feetfirst.fi